SOPIMUSEHDOT

Allaolevat sopimusehdot koskevat verkkokaupassamme tehtyjä tilauksia. Tilaamalla tuotteita verkkokaupastamme hyväksyt sopimusehdot.

Toimittaja ja tavaran lähettäjä:
Anava Eesti AS
Peterburi tee 90a Tallinna 11415 Viro
Y-tunnus: 2190983-8
Puhelin: 0400977779
Sähköposti: info@e-kodinkoneet.fi 

Maksuehdot
Maksuehdona on ennakkomaksu. Tilaus luettaan käsiteltäväksi ennakkomaksun maksettua.

Maksutavat
Checkout-maksupalvelu

Checkout on Sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty
Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin.

Checkout Finland Oy (y-tunnus 2196606-6)
Varastokatu 3 A  33100 Tampere
asiakaspalvelu@checkout.fi
0800 552 010 (0,00€/min)
09 – 4282 7110 (pvm/mpm)
Arkisin klo 09 – 16

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle.
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet,
eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin,
Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla.
Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy.

Tuotteet ja niiden postikulut, palvelut maksetaan tilauksen yhteydessä.
Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään.
Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle.
Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle.
Turvallista, helppoa ja nopeaa!

Maksaa voi laskun perusteella, joko koko summa tai 20% ennakkomaksu ja 80% tavaraa vastaanottaessa.
Anava Eesti AS (E-kodinkoneet)
Nordea: FI98 1820 3000 0114 94

Toimitustavat
Postin kotiinkuljetus
Kodinkoneet tuotteet toimitetaan Posti Oy:n välityksellä koko Suomeen (ei Ahvenanmaalle).
Tuotteet toimitetaan asiakkaalle kerrostalossa asunnon ovelle tai omakotitalossa ulko-ovelle tilauksen yhteydessä ilmoitettuun osoitteen.
Kun Posti on vastaanottanut tuotteen/tuotteet saatte tiedon toimituspäivästä puhelimitse sekä arvioidusta kellonajasta.
Tilaajan tai valtuutetun henkilön on oltava paikalla vastaanottamassa ja kuittaamassa toimitettu tuote.

Kotiinkuljetus sovitusti
Jakelupäivät arkisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen arkisin klo 21 asti.
Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 tai 17 mennessä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys.
Palvelu sisältää lähetyksen purun kuljetusyksiköstä ja jakelun vastaanottajan huoneistoon asti, ulko-oven välittömään läheisyyteen

Periaatteet ja rajoitukset ovat seuraavat:
- Kohteeseen on oltava esteetön pääsy.
- Kuljetusyksikössä olevan yksittäisen pakkauksen maksimipaino voi olla kuitenkin enintään 120 kg, jotta se viedään kotiin asti.  
Yli 120 kg painavat puretaan vastaanottajan osoittamaan paikkaan, Postin ajoneuvon välittömään läheisyyteen.
Näitä ovat pääsääntöisesti kaikki kotikylmiöt sekä  Side by Side kaapit.
- Vastaanottajan vastuulla on lattioiden riittävä suojaaminen.

Toimitusehdot
- Posti toimittaa tuotteet tilauksen yhteydessä annettuun osoitteeseen. Osoitetta  ei ole mahdollista vaihtaa tilauksen jälkeen.
Toimitusosoitteen tai vastaanottajan tietojen vaihtaminen kun lähetys on jo matkalla, on maksullinen lisäpalvelu.
- eKodinkoneet ei vastaa Posti Oy:n tekemistä virheistä toimituksessa tai heistä johtuneesta toimituksen viivästymisestä.
- Tarkista antamasi tiedot, jotta voimme toimittaa tuotteet ajoissa. eKodinkoneet verkkokauppa ja Posti Oy eivät ole vastuussa
myöhästyneistä toimituksista, jos myöhästyminen johtuu epätarkoista tai väärin annetuista tietoista.
- Tuotetta vastaanottaessasi ja ennen allekirjoittamista pyydämme  tarkistamaan heti kaikkien pakettien ja tavaroiden kunnon.  
Jos paketissa tai tavaroissa on kuljetusvaurioita, kirjoittakaa siitä asianmukainen huomautus rahtikirjaan.
Pyydämme  ottamaan vaurioista myös valokuvia ja lähettämään ne sähköpostitse info@ekodinkoneet.fi ja
ilmoittamaan asiasta puhelimitse 040 0977 779 mahdollisimman pian mutta ei myöhemmin kun 3 päivän sisällä lähetyksen saapumisesta.
- Kuljetusvaurioita koskevia reklamaatioita otetaan vastaan 3 työpäivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta.

Postin kotiinkuljetus + asennuspalvelu
Laite kuljetetaan kotiin ja asennetaan käyttövalmiiksi. Asentaja soittaa ja sopii kanssasi toimitusajankohdan.

Kuljetus kierrätykseen
Saatavissa kuljetusyksikköön. Kun  uusi laite tuodaan, vanha viedään kierrätykseen.
Tärkeä: Kierrätykseen lähetettävä tuote ei saa olla vakaasti kiinni seinässä tai muussa sen tapaisessa,
vaan oltava poistettuna.Jääkaapppien ja pakastimien on oltava tyhjennettynä ruuasta, pakasteista ja pyyhittynä.
Pyykin- ja astianpesukoneiden on oltava mahdollisimman tyhjennettyjä vedestä.

Nouto Postista
Nouda tilaamasi tuotteet postista. Ota henkilöllisyystodistus mukaan.  Asiakkaalle ilmoitetaan tavaran saapumisesta postiin.
Tällä toimintatavalla on mahdollista lähettää alle 35 kg:n paketit 60x60x120 cm:ä pienemmillä ulkomitoilla.
Noudetaan lähimmästä postitoimipisteestä. Vastaanottajalle ilmoitetaan postitse, kun tilaus on noudettavissa.
Noutamista odottavaa lähetystä säilytetään saapumisviikon lisäksi kaksi täyttä viikkoa.
Ison kokonsa vuoksi isoja kodinkoneita ei voi tilata Noutoon Postista.

Toimituksen hinta
Toimitusmaksu riippuu tilattuista tuotteista, valitusta toimitusmuodosta, Nouto Postista tai Kotiinkuljetus sovitusti.
Tilausjärjestelmä ilmoittaa toimituskustannuksen, jonka saat näkyville kassalla kohdassa Toimituskulut, ennen kuin teet lopullisen tilauksen.

Toimitusaika
Kaikki tilauksemme, jota on varastossa, pyrimme lähettämään samana tai vähintään seuraavana arkipäivänä kun ennakkomaksu
on saapunut tilillemme. Varastotuotteiden toimitusaika on yleisesti  3 - 5 arkipäivää.  
Lopulliseen toimitusaikaan vaikuttaa kuljetusyhtiön jakoaika sekä paikkakunta, johon tilaus toimitetaan.  
Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen.

Tilatessasi useita tuotteita, tuotteet voi tulla eri lähetyksinä ja eri päivinä.
Kun asiakas tilaa toimituksen kotiosoitteeseen tai lisäpalveluita esim asennuksen,  näissä toimitusaika voi olla pidempi.
Kuljetusliike tai asentaja on suoraan yhteydessä asiakkaaseen  ja sopii asiakkaalle sopivan toimitusajan ja varmistaa,
että asiakas on kotona vastaanottamassa lähetystä. Kuljetusliikkeen kuljettajan tulee siis saada yhteys asiakkaaseen  
puhelimitse ennen kotitoimitusta. Mikäli puhelimitse ei saada yhteyttä lähetystä säilytetään 2 viikkoa, jonka jälkeen lähetys
palautetaan lähettäjälle. Palveluun kuuluu 1 toimituskerta, mutta tarvittaessa lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleen toimitus.

Palvelut
Kodinkoneiden asennuspalvelut
Postin asennuspalvelut ovat saatavissa verkkokaupastamme.
Voit tarkistaa asennuspalvelun saatavuuden omalla alueellasi postinumerosi perusteella täältä.
Posti tarjoaa kodinkoneiden asennuspalvelua. Ostaessasi kodinkoneitaeKodinkoneet verkkokaupasta
voit valita sille Postin kotiinkuljetuksen yhteydessä asennuksen.Asentaja soittaa etukäteen ja sopii toimitus- ja asennusajankohdan.
Asennus saatavilla vain uuden tuotteen tilauksen yhteydessä.

Huomioi että emme asenna liesituulettimia emmekä tee muutoksia kaapistoihin.
Palvelu ei toimi Ahvenanmaalla. Palvelu toimii maanantaista perjantaihin.

- Postin Asennuspalvelu 40 EUR yhdelle tuotteelle
- Asennuspalvelu + kuljetus kierrätykseen 60 EUR yhdelle tuotteelle

HUOM! ASENNUSPALVELUA ei suoriteta, jos maksutapana käytetään postiennakkoa!
Postiennakko EI käy maksutapana, jos asennuspalvelu tilataan.

Asennettavat tuotteet ja asennus pitää maksaa muita eKodinkoneet-verkkokaupan maksutapoja käyttäen 100% etukäteen.
Tilatessa asennuspalvelun on pakollista tutustua asennusehdoihin sivullamme kohdassa Palvelut-Asennuspalvelut.
Ostamalla palvelun hyväksyt näillä sivuilla ilmoitetut ehdot koskien tuotekohtaisia asennuksia.

Kuljetus kierrätykseen
Vanha laite kuljetetaan pois kierrätykseen (Kuljetus kierrätykseen).
Kuljetus kierrätykseen on lisämaksullinen, isokokoisille sähkö- ja elektroniikkalaitteille saatava palvelu.
Ei kylmäkeskuksille, Side-by-side jääkaapeille.

Palvelun hinta sisältää yhden laitteen poisviennin. Kun tilaat uuden, palvelun piiriin kuuluvan tuotteen,
voit tilata kuljetuksen kierrätykseen vanhalle, vastaavalle laitteelle. Samalla kun tilaamasi uusi laite tuodaan kotiisi,  
vanha laite toimitetaan kierrätettäväksi.

Kierrätettävän laitteen on oltava kuljetuskunnossa siten, että esimerkiksi liedet, pyykinpesukoneet ja kylmälaitteet
ovat tyhjennettyjä sekä valmiiksi irroitettuna. Vanhan laitteen tulee olla helposti noudettavissa, johdot,
letkut ja mahdolliset seinäkiinnitykset valmiiksi irrotettuna.

Voit tilata jokaista tilaamasi uutta tuotetta koskien  vain yhden, vastaavan vanhan tuotteen kuljettamisen kierrätykseen.  
Jos esimerkiksi ostat astianpesukoneen, et voi tilata jääkaapin kuljettamista kierrätettäväksi.

Mahdollisuudesta tilata kuljetus kierrätykseen ilmoitetaan verkkokaupassa tuotteen esittelysivulla kohdassa "Palvelut".
Kuljetus kierrätykseen - palvelun hinta on 25 euroa / tuote.
Jos tilaat esimerkiksi 3 tuotteelle kuljetuksen kierrätykseen, hinnaksi tulee 75 euroa.

Huom! Mahdollisen tuotepalautuksen jälkeen Kuljetus kierrätykseen - palvelun hintaa ei palauteta.
Palvelun tilaaminen on sitova eikä se ole peruttavissa.

Takuu ja huolto
Kaikilla myymillämme tuotteilla on laillinen sopimuksen mukainen takuu.
(EU direktiivi 99/44/CE - takuu tarkoittaa sitä, että myydyn tavaran tulee olla sopimuksen mukainen.)

Kaikilla eKodinkoneet-verkkokaupassa myynnissä olevilla tuotteilla on valmistajan myöntämä 2-vuoden takuu.
Takuun todentamiseksi on säilytettävä alkuperäinen kuitti tai sen kopio.

Jos tuotteen epäillään olevan rikki tai muutoin puutteellinen, mutta siitä ei ole täyttä varmuutta, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimella tai sähköpostilla lisäohjeiden saamiseksi. Kaikki tuotteet huolletaan aina valmistajan valtuuttamissa huoltoliikkeissä. Jos tuotteessa on selvä takuunalainen virhe,
suosittelemme ottamaan suoraan yhteyttä tuotteen valmistajan valtuutettuun huoltolliikkeeseen Suomessa. Esim kaikilla isoilla
tunnettuilla merkeillä on takuuhuolto Suomessa valtuutettuissa huoltoliikkeissa - Electrolux, AEG, Siemens, Bosch, Candy, Whirlpool jne.
Jos tuote korjataan  paikallisessa huoltopisteessä, ole hyvä ja liitä mukaan lasku jonka olet meiltä saanut.

Jos tuote lähetetään  takuuhuoltoon meille, lähetämme Postille   palautuslomakkeen. Pakkaa tuote alkuperäiseen pakkaukseen.
Jos sitä ei ole, niin pakkaa  tuote huolellisesti jotta tuote ei mene rikki ja liitä takuulomake mukaan.
(Emme korvaa/korjaa huolimattomasti pakatun tuotteen rikkoutumisesta aiheutuvia kuluja.)
Tilamme tuotteelle noudon ja Posti ilmoittaa nouto-ajankohdan.

Tarkistamme tuotteen ja toimitamme sen huoltoon. Palautamme tuotteen takaisin korjattuna/vaihdettuna uuteen.
Mikäli takuuhuoltoon toimitettu laite ei kuulu takuun piiriin, veloitetaan huoltotyöstä ja varaosista huoltoliikkeen hinnaston mukaisesti.

Mikäli joudut lähettämään tuotteen huoltoon, muista pakata tuote hyvin, sillä olet vastuussa kuljetuksen aikana syntyneistä vaurioista,
mikäli lähetystä ei ole pakattu asianmukaisesti (vähintään vastaavasti, kuin saapuessa).

Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos tarvitset lisäapua. Autamme mielellämme!

Takuu ja reklamaatio
eKodinkoneet-verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 2 vuoden takuu. Suomessa on kuuden kuukauden virhevastuusääntö ja
tapauskohtainen reklamointi-, eli valitusaika. Takuu ja reklamaatio käsittää vain nk. alkuperäisen vian eli virheen, joka tullut tuotteen
valmistuksen yhteydessä. Ulkoisen syyn seurauksena tulleet viat eivät ole alkuperäisvikoja.
Kun tuotteessa ilmene vika lue aina käyttöohje. Käyttöohjeesta löydät usein valmistajan antamia vinkkejä tuotteen käyttöä koskien
sekä ohjeita tavallisten ongelmien korjaamiseen. Jos koneen ongelma ei näillä keinoin ratkea, voi kyse olla korjausta vaativasta viasta.

Palautusoikeus
Tuotteilla on täysi 14 vuorokauden palautusoikeus.
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton. Tuotetta ei saa olla käytetty eikä asennettu.
Tuote pitää olla pakattu takaisin alkuperäiseen pakkaukseensa ja mukana tulee olla kaikki paketissa alunperin olleet osat ja mahdolliset lisävarusteet.
Pienemmät tuotteet toimitetaan usein pakkauksessa, joka suojaa tuotetta tai alkuperäispakkausta.
Mahdollisessa palautuksessa tulee käyttää tuota pakkausta tai vastaavaa suojapakkausta.
Palautuksesta tulee ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen info@ekodinkoneet.fi tai puhelimitse numeroon  040 0977 779 (ma - pe 9-17).
Asiakaspalvelu tilaa Postilta kuljetuksen. Postiste soitettaan ja sovitaan aikaa, million tultaan hakemaan palautettava tuote.
Asiakas maksaa palautuksen kuljetuskulut itse.

Sama palautusoikeus koskee vioittuneita tuotteita tai mikäli olette saaneet muuten virheellisen toimituksen. Toimituskuluja ei tällöin tarvitse maksaa.
Pyydämme ilmoituksessanne kuitenkin ystävällisesti ilmoittamaan:
- Palautuksen syyn (mikäli viottunut tai väärä tuote)
HUOM! Mikäli kyseessä on kuljetusvaurio, on erittäin tärkeä, että ilmoitatte asiasta 3 työpäivän sisällä tuotteiden vastaanottamisesta kuljetuksesta!
- Tilaajan tunnistetiedot (nimi / tilausnumero)
- Laitteen sarjanumero
- Haluatteko vain palauttaa tuotteen ja saada rahat takaisin tilille vai toivotteko, että lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tai väärän tuotteen tilalle.
- Rahojen palautusta varten pyydämme ilmoittamaan tilinumeron.

 Jos palautettu tuote ei ole alkuperäisessä myyntikunnossa, varaamme oikeuden vähentää vastaava osuus hyvitettävästä summasta.